Tempe dan Aku

Rasane kepingin nanges yen elingan parangtritis..neng ati koyo diiris..nalingko udan gerimis rebu wangi malam kemis..ra nyoro ra kiro..janjimu jebul mung lamis..

Ayat di atas bukanlah ayat pengasih..jampi serapah pon bukan..pernah tengok cerita ngangkung?ya, ayat ini langsung tiada kaitan dengan filem itu..ini merupakan bait-bait lirik lagu Parangtritis nyanyian Didi Kempot..mesti ade yg gelak guling-guling ni..aku xpasti lirik ni betul ke x..tapi lebih kurg la..

Semua ni gara2 my mama la..sampai aku dok hafal lagu jawa..adela dalm 5-6 lagu yg aku hafal setakat ini..aku masih ingat lagi time Majlis Graduasi Form 5 sekolah dulu..aku menyanyikan lagu jawa..huu..nak gelak pon ade..member layan rock kapak,cikgu nyanyi lagu jepun,aku nyanyi lagu jawe..

Jawe,jawe jugak..tapi aku xdela sampai nak ganyang orang..ahh..bola lagi..yela,sekarang kan sume sedang mengalami simptom demam bola..sekali sekala bukak jugak fan page AFF Suzuki Cup kat FB..ade orang indon yg speaking jawe,kutuk2 malaysia..ko ingat name aku Poland,aku xpaham ko cakap ape?? ini cucu wak Arji la..walaupun xpaham keseluruhannya,tapi still ok la..

Apehal cakap pasal jawe ni?? aku pon xtau..mungkin sebab populariti tempe meningkat agaknya sejak akhir2 ni..jualan tempe mencecah RM40 juta..2 Alam DDR pon xcapai tahap ni..uh..merepek sudah..banyak makan belacan aku ni..

kepada peminat tempe di luar sana..teruskan menyokong industri penempean ini..tempe untuk semua..bukan jawa sahaja..berbaloi makan tempe ni..walaupun fizikalnya xcantik, tapi rasanya menarik..sekali rasa,xnak yang lain dah..silap2 keropok lekor pon xdpt gantikan tempat tempe ni.. ;p

7 comments:

Anonymous said...

sowie
i tak suke lew makan tempe!

husniyah bazlaa said...

haha..lagu tu..xley bla.

aku penggemar setia tempe!

Cahaya Senja said...

lelaki ini: xpe2..sokong harimau malaya pon da cukup..

HB: tau ke lagu tu??ko suke tempe??bagus2..jgn tempe lg 1 sudah ;p

husniyah bazlaa said...

weh2.. tempe lagi satu tu dah sememangnya aku kena suka sebab bukan apa dia kan memang dah jadi 'darah daging' aku.. tak gitu?

Cahaya Senja said...

nampaknya gitulah nisa..anda sangat nakal skrg ni..kene clorox baru tau

husniyah bazlaa said...

haha.... gelak smbil makan tempe..

ampun2..jgn sumbat patik dengan tempe.

tak2..tempe lg satu tu spesel. tanak pun. jgn riso la! haha.. (abis la aku tercekik kena sumbat ngan tempe kang)

Cahaya Senja said...

hehe..aku rase populariti tempe akan melonjak naik balik ipis nnti..terukla makcik kafe nk dpt bekalan banyak