Kalaulah..

emosi yang agak tidak stabil buat masa ini..rase macam nak tumbuk batang pisang belakang rumah sampai tumbang..tak,tak..aku xmarah..geram pon bukan..cume rase sikit kesal dalam diri..mengecewakan seorang sahabat bererti mengecewakan diri aku sendiri sebenarnya..

Perasaan serba salah muncul dalam diri..tak,tak..aku bukan jiwang..romantis pon bukan..aku cume laki biase yang panas baran dan ego hatinya..tapi bila melibatkan soal hati dan perasaan, aku xanggap sebagai mainan..

Ini bukan soal hati yang dipermainkan..yang dikecewakan pon bukan..cuma soal hati yang dapat merasa pedihnya dalam ujian..ya, aku tahu ujian itu menimpa semua..aku juga tahu ujian itu mematangkan kita tapi bila melihat orang lain diuji sebegitu,terdetik hati untuk memindahkan kesedihan itu pada aku..

Manis,masin,pahit,tawar,masam..ini bukanlah rasanya kerana hati dapat merasa lebih drpd itu..buat sahabat yang aku sanjung, aku memohon maaf..kalaulah aku dapat memindahkan perasaan kau pada aku,aku akan wat begitu..tapi aku xboleh..aku hanya boleh mendoakan kebahagiaan kau pada masa depan..

 Aku tahu kau kuat..kuat3!!jangan goyah,jangan goyang..aum!!semangat..boleh??ah,gile sudah aku ni..biarlah gile..aku punye suke..yg penting ingat ye pesan aku tu..

wassalam

5 comments:

Cikgu Fikri said...

BEB,
aku suka nukilan ko ni..
xkisahlah betul atau rekaan..
tp, aku suka struktur ayat ko..
heheehe..
btw,
xnak join gathering blogger ker?
meh g blog aku...

shah_reel said...

"ERTI HIDUP PADA SEBUAH KEBERSAMAAN"

terlihat itu pada dirimu~

Cahaya Senja said...

FIQ:hehe..patotnye aku masuk kelas ko ni..btw,aku dah join.. :)

SIFU:yeah.. ;p

Cikgu Fikri said...

tu lah psl..
kira ko ni ustaz sastera lah..
meh, degree nanti,
tukar amik cos BM ae?
muahahahhha :)

btw,
psl cdgn ko tu,
aku pown sokong,
bukan sbb dkt ngan mktb, tp sesuai..
tp, aku takut orang2 dr upsi, shah alam, xtau jln nak g alamanda..
kn putrajaya tu main pusing2 byk...
huhuhu....

Cahaya Senja said...

hahaha..aduh..diftong,geluncuran bagai.. ;p

yup..betul jugak tu kan..malu tanye sesatlah jalan..xpe..bincang2 balik..kalau lokasi lain??