2010 yang menggembirakan

Baiklah..biar tahun 2010 ini berakhir dengan kegembiraan, bukan kesedihan..aku ingin susun jari 10 ku ini kepada kalian yang telah banyak aku sakiti..baik dari fizikal dan emosi..biarlah tahun 2010 ini menjadi sejarah dalam proses mematangkan diri sesama kita..walaupun aku tahu masih ada yang tidak memaafkan aku..

Pada yang masih menyimpan rasa benci pada aku, ribuan ampun jutaan maaf aku dahulukan..terpulang pada kau untuk mengampunkan..barangkali mungkin bukan kau..tapi kalian..aku mohon maaf juga ya..

Tahun 2010 ini tersimpan begitu banyak memori..ada yang sedih, ada juga yang gembira..ada yang tersimpan, ada juga yang telah diluahkan..aku cuma berharap yang gembira itu boleh dibawa bukan sahaja pada tahun hadapan, tetapi sehingga ke akhir kehidupan..moga-moga..

Pastinya ada peristiwa yang membuat aku tersenyum sendirian..mungkin sendirian, mungkin bersama..mungkin juga bersama-sama..tidak kisahlah apa peristiwanya..yang pastinya hajat telah terlaksana..meski awalnya harapan seolah tiada..

Apa yang menjadi harapan bagi menempuh tahun baru ini, cuma satu..peningkatan diri..tidak kiralah jasmani dan rohani, yang pastinya ada meningkatnya..Amin..

Apa yang pastinya, tiada penutup suram pada penghujung tahun 2010 ini..tidak kira apa pun yang terjadi, aku hadapi dengan tenang..hal-hal seperti itu langsung tidak merungsingkan aku kerana hubungan ini bukanlah hubungan terlarang, selagi mana kita berpegang dengan janji dan syariat, insyaallah diredhai..jika bukan di mata masyarakat, cukuplah pada pandangan Dia..


Bilik banyak nyamuk. 21:57

0 comments: