Hari ini hari khamis

Hari ni hari khamis, 2 Disember 2010..da masuk bulan 12 dah??sekejap betul rasenye kan?rase baru je keluar dari buaian untuk belajar merangkak dan bertatih..sekarang aku dah pandai cukur misai dan janggut..rase sekejap je mase berlalu..pejam celik pejam celik, taun depan dah masuk 20..wah..dah dua dekad hidup kat dunia ni rupenyer..

taun depan dah naik degree..beban study makin meningkat..elaun pon turut meningkat..tapi bulan 3 la baru elaun kluar..aduh..mane aku nak cekau duit 2 bulan tu..agak2 kfc kat warta tu nak pkai pekerja x??ke nak keje kat guardian sebelah dye tu??nak noreh, pokok dah kne tebang..harge getah ngah mahal sekarang..sekilo 6 riyal tu!!fuh..lumayan2...

kalau sehari noreh dapat 80kg, dalam seminggu 3 kali noreh..harge sekilo 6 ringgit..sebulan ade 4 minggu..
so, 80 X 3 X 6 X 4 = 5760..wut??mengalahkan gaji seorang penjawat awam bergred 41 ni..mane la orang xjeles dgn peneroka ni..kerja ikut kite punye suke..7 pagi masuk,kul 11 da boleh lepak kat rumah minum air kopi janda cecah beskot tiger coklat..fuh..best2..tp nape pokok da tebang pulok ni??aku nak noreh jugak..uh..

tapi ni sekarang..dulu harge getah 20 sen sekilo,orang xpandang pon?cakap getah ni busuk la..sekarang??cikgu pon buat OT noreh getah la..baru nyesal sape yg lari dari felda dulu..10 ekar tanah, sebiji banglo..ape lg??

kaya ke peneroka ni?kalau kaye sekalipun,xyah la dengki2..rezeki masing2..dulu time depa susah hangpa xnak tolong..sekarang bila nak mula senang,hangpa jeles..ape ke he nye tu??

ape motif aku ni?ah,abaikan..saje mengomel d petang hari..ni la akibat tidur berlebihan..makan tido,makan tido..gemuknye x jugak..dah2..nak tutup tingkap..dah nak maghrib..senja2 ni banyak nyamuk aedes.tata.

Salam 1 Poland. 18:40

2 comments:

Cikgu Fikri said...

wah...
ko ker tu?
comel seh....
hahaahahaahaaha

Cahaya Senja said...

ya..aku lah tu..haha ;p