Insan yang ku panggil "engkau"

Mencoretkan sesuatu untuk tatapan diri sendiri dan buat rakan,sahabat,teman yang datang menjengah..bukan niat bermadah berbunga-bunga, berpujangga apatah lagi..cuma pabila hati seorang sahabat terluka, aku turut terasa..biarpun jernih titis di mata tiada, perih terguris dapat ku rasa..

Aku bukanlah lelaki yang pandai memujuk..merayu pun tidak..cuma mungkin aku boleh membantu..diamnya diri kau buatkan kami risau..aku tahu kau sedang membaca entry yang tidak seberapa ini..tapi inilah yang keluar dari hati..

Ini bukan soal hati dan perasaan..tapi lebih kepada diri dan persahabatan..aku tahu kau goyah..tapi goyahnya kau,bukan bermakna rebah..kau masih ada kami..walaupun kami tak cukup beratnya, kami yakin dengan adanya kami, beban kau akan berkurang..

Kau kata kau "ok"..ingat aku akan percaya??kau lahir dulu daripada aku..kau belajar merangkak, bertatih dan berjalan awal daripada aku..mustahil kau tidak jatuh dulu daripada aku..kau pernah jatuh dan menangis..walaupun sakit, kau tak serik untuk bertatih..dan sekarang, kau dah boleh berlari(walaupun 2.4 ko pancit)..

Kuatkan hati, teguhkan jiwa, wassalam.

Dah, lebih2 kang ade yang cakap aku jiwang..aku xjiwang..serius!! ;p


Kitorang clorox ko nanti!! 12:14

7 comments:

sekamar rindu said...

salam...

singgah follow ur blog..

**64

Cahaya Senja said...

sekamar rindu,thanks ye.. ;)

nur said...

salam kenal..
jangan rebah
tambah follower u
jemput ke

ALL IN ONE

Cikgu Fikri said...

wah..
sejak bila kah hang rajin follow segmen ben ashaari ni?
huhuhuh..
bgus2...
truskan maju dlm dunia blog..
t bole jd geng aku kt maktab..
cam taun 2010 ni, asik aku jerk yg sibuk ngan blog, korang main fb..
2011 ni kita gegarkan blog plak tau..
huhuhuhu..

eh, pnjg plak komen aku ni..
bole wat esei upsr :)

Lelaki Ini said...

besh2!

Shahreel Basfary Al-Fayyumy said...

dia..
insan itu..
memang pantas dapat membaca apa saja yang kita lakukan..
kerna dia yang meng"ada"kan kita..
kerna dia yang mencorakkan kita..
kerna dia yang punya rasa lebey dari yang kau rasa..
hargailah dia..
selagi dia masih mampu tersenyum di hadapanmu..
^.^

Cahaya Senja said...

nur: sudah singgah :)

fik:sejak kite join blog maktb..yeah..t wat blogger ipis lak ;p

lelaki:huu..thanx..ngarut je entry ni..

sifu: yup..doakan semoga semuanya baik