Dari seorang lelaki

Ini merupakan kisah seorang lelaki..lelaki yang selama ini tercari-cari entiti diri sendiri..kisah ini bukanlah mempromosi diri, bukan jua mencari publisiti..tapi kisah diri yang ingin dikongsi..

Dibesarkan dalam sebuah keluarga yang sederhana, cukup membuatkan aku bersyukur dengan apa yang aku miliki kini. Dengan kesederhanaan inilah aku belajar erti menghargai dan mensyukuri nikmat yang diberi..Kesusahan mematangkan pemikiran meskipun perbuatan terzahir keanak-anakan..

Seringkali aku cemburu melihat mereka yang punya keluarga kaya, harta berjuta, tanah berekar hektar besarnya..namun mereka tidak sekaya aku, engkau dan mereka yang punya keluarga bahagia..sungguh..apa gunanya hidup yang senang kalau jiwa tidak tenang? apa ertinya emas permata jika keluarga porak peranda?

Memikirkan ini aku berasa puas..puas dengan apa yang aku miliki hari ini..meski cemburu di hati masih menyelubungi..

Aku bukanlah lelaki yang menggelar diri seorang murabbi kerana aku tahu kelemahan diri..bukan jua seorang insan yang kata-katanya bersulam, berhujahkan hadis dan kata cinta Ilahi..aku cuma seorang lelaki biasa yang hidupnya juga biasa..pagi dan petang penuh dengan penyesalan dan dosa..

Kini aku mula melangkah..meski cuma langkah yang lemah, aku tidak sekali akan resah..kerana ku yakin janji Allah..



Semoga aku akan terus melangkah. 01:19

3 comments:

husniyah bazlaa said...

terus melangkah biar pun payah!

Shahreel Basfary Al-Fayyumy said...

ayuh!!
dinda..
melangkah bersama kanda..
akan kanda pimpin tanganmu tuk menggapai kasih Ilahi..
walau kanda tiada di sisi..
tapi..
jiwa ini tetap bersamamu..
bersama kita mencari apa itu sebuah keindahan yang hakiki..
bukan lagi ilusi..
kerna..
dirimu jua diriku..
punya 1 rasa, punya 1 jiwa..
kebersamaan itu yang menjengah kini..
mudah2an dinda dan kanda dalam Rahmat Ilahi..
^.^

Cahaya Senja said...

>>bazlaa..yeah..kuat3!!

>>SBAF.. insyaallah (^_^)