Sejuknya pagi ni..
jam menunjukkan angka 8.pada waktu ni, rumateku sedang nyenyak dibuai mimpi..ntah ape yg dimimpikan agknye tu ye..boleh dikatakan hampir semua rakan2ku melakukan bnde yang sama. almaklumlah,cuti kan..

Pagi ni aku bersemangat sikit..
xtau sebb ape. selalunye time2 cmni merupakan waktu yang amat digemari untuk diriku menidurkan diri tapi tidak pada hari ni..

terima kasih..
buat semua yang sudi menjenguk blog ku ini ye..
ringan2kanlah jari jemari anda untuk comment kat blog ni..
ada ape2 penambahbaikkan, itu lebih baik..

IPIS dan mErDeKa!!
haaa...yang ni panas sikit..kalau org yg terlibat dalam hal ni turut membaca blog ini lg bagus..
sepanjang 10 hari aku d putrajaya menaburkan bakti pada negara dengan menjadi peserta 'human graphic' ni, ada beberapa situasi yang boleh dianggap 'ajaib' serta mengandungi unsur2 diskriminasi serta kebencian terhadap IPG tempat aku belajar ni..xtau la btul ke x,tapi ni antara beberapa situasi yang dapat kita pertimbangkan untuk sama2 difikirkan..zass!!

1. "kita akan melakukan spotcheck kpd semua IPG yang ada di sini dan IPG yang 'bertuah' pada kali ini adalah IPG Kampus Pendidikan Islam."
ingat lagi kata2 ni??apa yang peliknya kalu nak wat spotcheck kan??yup..memang xpelik..tapi apa yang aku perhatikan, bnda ni ada kene mengena dgn isu yang aku ckp td..ada x kita dgr pada hari seterusnya IPG lain disebut??IPIK,IPMM,IPRM??TIDAK ADA!!
kebetulan kot..ok la..mungkin kebetulan..kita pergi kpd no 2..

2. "tuk3!!!"
ahaa..yang ni pulak bunyi pintu apartment aku diketuk..
sebaik aku bukak pintu,4 orang urus setia terpacak depan aku..membawa pen serta kertas yang terpampang nama2 dak ipis, ahli bilikku dikira..seb bek kali ni aku dapat cover sket..walaupun ada yang xckup..begitu juge dgn rumah2 lain yang isi rumahnya membawa nama ipis..nasib mereka semua sama..dahla xbg salam masuk rumah orang..manusia2..umur dah senja dah pakcik2 oi..
blok yang aku diami 2 ada 17 tingkat.dak ipis dok kat tingkat 16 dan 17.persoalannya sekarang, pelajar2 IPG lain turut mengalami nasib yang sama ke?? tingkat 15??14??7??
korang duduk la atas bumbung bangunan 2 sekalipun.selagi ko bawak nama IPIS, pasti ada je kesalahan korang yang akan digali keluar.

3. "aduh!!"
botol air terkena kepala seorang hamba Allah di kawasan bawah apartment.bnde ni berlaku pada malam merdeka..berikut merupakan perkara yang diambil kira pada malam itu:
-lampu di kawasan itu agak malap
-botol air 500ml berukuran tidak sampai 30cm ketinggiannya
-rumah kediamanku di aras 16
-sambutan kemerdekaan diadakn di kawasan sebelah timur dan tingkap bilikku menghadap ke barat.

cuba bagi tau kat aku,manusia mana yang akan mengatakan bahawa dia telah melihat seorang hambe ni terkena botol air di kepalanya,dalam situasi yang aku nyatakan di atas??logik ke orang yang berada di bawah dapat melihat keadaan ini dgn jelas,dengan menyatakan suspek mendiami aras 16,malahan siap bagi no bilik aku lg!!apakah semua ini??aku xnak ckp pape la..kita nilai sendiri k..

cukupla sampai sini dulu kot..kang lebih2 kena buang maktab pulak..bukan niat nak kondem sesiapa cuma nak kan pembelaan je..wallahualam..

"hati merupakan anggota badan yang sangat penting. eloknya hati,eloklah peribadi. busuknya hati, busuklah diri"

3 comments:

diba said...

cdera sgt ke budk yg kne btul air tu,,sabo je la..budk ipis je kne..sllu cm2

Cahaya Senja said...

2 la pasal..sbr jela kan..apa yg anti sgt ngan ipis pon xtau la..

aYa YaYa said...

sgt xpatot ok...
main tuduh plak dorng nih..
jeles ngn ipis ke ape??