Epilog Seorang "Aku"

1.00 pagi..
kepulanganku ke kampung halaman sempena cuti sekolah merangkap cuti raya..
banyak betul perkara yang terjadi kat aku kebelakangan ni.apakah aku sedang diuji??


ujian..
sekuat mana pun hati kita, bila diuji dengan sesuatu perkara pasti akan goyah.
apatah lagi apabila ujian itu membabitkan hati dan mainan perasaan.kadang2 bila aku ingat balik kenangan tu,aku tersenyum sendiri.betapa kebudak2annya aku waktu tu..


yang berlalu biarkan pergi..
yup..walau apa pun ujiannya,aku kena kuat.
kuat dlm hadapi semua ni..
kuat dlm terima hakikat sebenar..


dan sekarang..
aku bangga dan bahagia dengan kehidupan yang aku tempuhi..
teringat poem "the road not taken" mase zaman sekolah dlu..


Alhamdulillah..aku xsalah pilih jalan rasenye..
dan aku yakin..satu hari nanti aku pasti akan jumpa yang terbaik buat diriku..
dun worry..semuanya dah ditentukan..
cuma atas pilihan aku yang memastikan ketentuan itu benar2 ketentuan yang diatur,bukan ditidaksengajakan..
wallahualam..


"lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik"

0 comments: