Doa ketika dukacita dan sedih



Maksudnya:

Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak kepada hambaMu, anak kepada hamba perempuanMu, ubun-ubunku di tanganMu, terlaksana ke atasku hukumanMu dan adil kehakimanMu terhadapku, aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau namakan dengannya diriMu, atau Engkau turunkan di dalam kitabMu, atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMu atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMu, jadikanlah Al-Quran penenang hatiku, cahaya di dadaku, penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku.

*selamat beramal

9 comments:

awanPink said...

Apabila Allah cepat makbulkan doamu, maka Dia menyayangimu.
Apabila Dia lambat makbulkan doamu, Dia ingin mengujimu.
Apabila Dia tidak makbulkan doamu, maka Dia merancang sesuatu yg lebih baik untukmu. smile ;)

Cahaya Senja said...

so sweet kan..setiap yg berlaku mesti ade sebabnya..senyum sentiasa.. :)

awanPink said...

dh2,xnk sedih..kucing2 kt blok b tupon turut brsedih..xslh brsedih sbb dgn brsedih tula kdg2 buat kita lbh dkt dgnNya..
bg akak,sedih tu hnya untuk benda yg berbaloi,yg btl2 sggup berkorban utk kita contoh ma/ayah..so simpan sedihmu ya dik..sbb pict kamu senyum lbh chumel dri primary pict fb kamu skrg.

awanPink said...

gudluck utk Uak esk.. ;)

Cahaya Senja said...

baru ada masa nak jengah blog..yup..xbaik sedih2 ni kan..kena senyum selalu..tq kak..sudah selesai menjawab..huhu..

awanPink said...

ye ke slalu senyum..xprnh nmpk akmal senyumpon...haha :)
ok x paper smlm?pasni ade paper lg?
rilex2 jew..lame lg kt mktb tu..igt,bnyk lg cabaran menanti kita bila kita makin dewasa,ianya akan sesuai dgn usia dan kemampuan kita..
so,siap sedia,bkn dgn senyum je tau,haha

Diba said...

susah senang kena ingat Allah selalu.. thx 4 sharing this

Cahaya Senja said...

awan pink..selalu je tersenyum..cume kdg2 segan kot..tu yg xsenyum selalu..hehe
paper seterusnya 16hb..yup..banyak lg cbrnnya..makin besar makin susah kan..

Cahaya Senja said...

kak diba..yup..semoga kita takkan lupa kat Dia.. :)