Semuanya kembali normal

holaa!! bertemu lagi kita dalam sesi perkongsian jiwa..errkhh..ade ke sesi cmtu??bantai jela..layan..

ok, hari ni sudah tiada lagi keserabutan melanda diri..bak kata seorang kawan, aku ni muda lagi..xbaik serabut2 ni..huhu..thanx atas nasihat..pasni boleh makan kek batik lagi..

bukan serabut bererti diriku lemah dalam menghadapi ujian..serabut itu puncanya hati yang risau gundah memikul amanah..bimbang amanah dilaksana tanpa pertimbangan dosa pahala..seorang pemimpin itu mudah benar terjerumus ke dalam lembah hina neraka..semuanya gara-gara amanah..aku berharap semua amanah yang ku terima aku laksana..meski bukan sempurna, asalkan semua gembira, aku pon turut suka..

selama ini aku melihat dunia dalam kaca mata seorang pelajar biasa..hatinya mudah benar berontak, menghambur ketidakpuashatian pada jalan permasalahan..kini aku sudah mula mengerti apa itu permasalahan yang sebenar..mengapa sesebuah masalah itu tidak dapat diselesaikan, saluran yang betul untuk mengeluarkan isi hati tersimpan dalam kotak hati..

meski kadang kala keserabutan itu membebani aku, namun pabila dapat disudahkan, batu yang besar terasa dialihkan..puas, bangga dan syukur..perasaan yang tidak dapat dinikmati bagi mereka yang memilih untuk menggoyang kaki..bukanlah bermakna mereka tidak membuat kerja, mungkin komitmen lain membatasi komitmen yang sedia ada..

fuuhh..da2..ngarot je lebih aku ni..aku pon xpaham apa yang aku tulis..korang lagi la xpaham kan..banyak cerita untuk dikongsi sebenarnya..ada yang suka, ada derita jiwa nan lara..cewah..setakat ni Alhamdulillah..masih dapat melaksana tanggungjawab sebagai seorang pelajar yang dapat memberi fokus pada pemantapan ilmu pedagogi seorang guru..(walaupun da dekat seminggu asyik xmasuk kelas..semua gara2 join Konvo la ni..)

6 suku petang..da lama xturun padang sebenarnya..bahaya betul la..badan boleh sakit-sakit..ramai member aku bila check, banyak kolestrol, masalah jantung..aku? ade jugak..tapi bukan yang ni..masalah lain..pernah dengar thyroid??harap2 tak betul la apa yang dia cakap hari tu..

dah..nak tidur jap..tidur??buatla 40 hari..memang kalau xjadi gila, meroyan..dua tu je..tapi xdela meroyan sampai lari satu maktab nak makan tempe..tu meroyan tahap gaban dah tu..(sedap kan tempe sambal?)

assalamualaikum..

18:20 *kerana dirimu begitu berharga (^_^)

2 comments:

awanPink said...

sy tau awk bdk yg agak baik..haha
sbb tu sy bg awk itu kek berbatik..

Cahaya Senja said...

misteri2..