Kat Rumah ada....

Assalamualaikum..fuhh..di rumah sudah..apa khabar orang di sana?sihat?bagus..tak sihat pun gagahkan diri ye..hidup perlu diteruskan demi mencari sesuap nasi..jangan pernah letih untuk hidup..jangan pernah penat dalam berusaha..cewah..

di rumah..perasaan yang tidak dapat dikecapi di mana-mana tempat di seluruh dunia..meski Paris, Abu Dhabi, United Kingdom mahupun Warta Bangi, tidak akan dapat menyamai suasana di rumah..tambahan pula ditemani ahli keluarga yang ramai sewaktu aku pulang ke rumah Ahad yang lepas..yang tak ada cuma Abang Izam..kali ini bertambah sudah bilangan familiku..Muhammad Nazhan Zhariff..kau sangat comel..serius paman  Amal tak tipu..

Gelagat anak buah yang membuat aku pening kepala..paling nakal? sudah pasti si Iqbal yang baru pandai berjalan..kerusi, tangga, bahkan katil si Zhariff pun nak dipanjatnya..itu belum lagi kipas angin yang dijatuhkannya..memang kuat ini budak..baru tumbuh gigi..kerjanya menggigit selagi boleh..muka legend, tapi bila senyum..alala..jambunya kau..lesung pipit kiri kanan..

Nufail dan Naurah pula ada sesuatu yang menarik perhatianku..memang budak seusia mereka mudah dibentuk..hari pertama aku bertanya pada Nufail..

Aku   :Abang, dah sembahyang belum?
Nufail :belum
Aku:   :nape tak sembahyang lagi?
Nufail :tak nak..
Aku   : jom, ikut paman sembahyang..
Nufail :jom!!
Naurah: Baby pun nak sembahyang jugak!!

Masuk hari kedua, mereka inilah yang mengajak aku sembahyang..meski jam menunjukkan angka 9 di pagi hari..sembahyang dhuha mungkin? hari demi hari makin bersemangat..hari ini si Nufail siap bersongkok..adiknya pula bertudung pink..sejuk hati tengok...

Tapi, yang paling menggugat kekhusyukkan aku sewaktu solat bersama mereka adalah terdengar suatu bunyi.. "pruutt".. aduh..boleh pulak ko melepas time sembahyang ye Nufail..apa-apa pun, semoga kalian menjadi anak yang soleh ya..

Aktiviti sewaktu cuti pastinya tertumpu di kawasan rumah..bilik air dan tandas memang menunggu kepulangan aku untuk dicuci..mak cakap memang sesuai kerja ni dengan aku..huhu..cabut rumput, zass..rumah aku semakin sedap dilihat..bunga-bunga mekar berkembang..kumbang pula berterbangan mencari madu..burung kecil keluar masuk sarang yang dibina di rimbunan pohon tapak kuda berhadapan dengan pintu masuk garaj kereta..apabila ada kenderaan keluar atau masuk garaj, mencicit keluar penghuni sarang tersebut..

Alhamdulillah..rumahku telah mendapat anugerah baru-baru ini..nampaknya makin bersemangat mak abah aku membersihkan kawasan halaman rumah kami..setiap pagi dan petang pastinya ada sahaja yang akan dikerjakan mereka..aku pun join sekaki..anggur makin lebat berbuah..strawberry baru keluarkan bunga..ini Palong ke Poland? fuhh..nasib baik tak tanam sunkist sekali..

Sekarang..sedang mengumpulkan keberanian dan kekuatan..kalau lah hidup ni macam game DoTA..beli barang tambah strength, bagi kasi berani sikit..Heart of Tarrasque boleh kot? nak tambah Intelligence beli ape ek? jarang pakai hero Intel..so tak berapa mahir barang-barang Intel..eh, melalut pulak sampai ke sini..yang penting, hati kena ikhlas la Mal..nak berkawan dengan anak orang ni bukan macam order nasi bujang kat warung Blok B tu, order terus dapat..tapi ambil masa..yang penting hubungan kena jaga ye Mal? mak selalu pesan jangan buat yang bukan-bukan..huhu..baik mak..

panjang sangat ke post kali ni? ok, berhenti kat sini..malas nak update sebenarnya..tapi bila dah update, panjang sangat pulak..

DoTA and Debar mood..01:15

6 comments:

awanPink said...

xlama dh ni nk merasa nasik minyak adik2 neh...haha
upload ah pict anak2 buah paman ygg comel2 tu
dota??haha

Cahaya Senja said...

huhu..lame lg..mau rasa akak2 nye dulu..nantikan post yg seterusnya..
Dota = dunia orang takde awek..

awanPink said...

dunia org xde awek yer,hahaha...wlaupon akak ni artis,tp akak tau je gosip adik2 neh..kuikuikui..dun wory,only de chosen will survive

Cahaya Senja said...

wah..akak artis mane ni??insyaallah..mudah-mudahan dipermudahkan.. (^_^)

awanPink said...

hahaha...artis oversea,sbb tu akmal xknl.thanks upload pict2 comel diatas,tp gmbr plg last ttp menang anugerah bdk paling SEXY..hahaha
bestkn zmn bdk2...

Cahaya Senja said...

oo..patotla xkenal..sexy??huhu..sekrg je seksa..
andai masa dapat diundur..best btul