HARI PERTAMA

19 Mac 2011

Hari pertama tibanya aku di felda batu 27, lenga, muar, johor. ingatkan nak naik bas g sini. tapi abah nak hantar. katanya nak melawat tempat orang. aku pun ikut jela. lagi mudah urusan aku. tenkiu ye mak, abah, bang lep, mimi..sampai di rumah Faizal pada jam 4. Felda batu 27 ni cantik tempatnya. jalan-jalan naik motor, bukit dan gunung jadi halwa mata. sejuk mata memandang. ditambah lagi sewaktu ketibaan aku, hujan baru selesai turun. sejuk terasa, damai di jiwa. cewah..famili pejal sume sporting habis..lagi2 bapak beliau..memang terbaikla pakcik..terima kasih sebab sudi memberi saya tempat berlindung buat 5 hari ni..

Sebaik kereta persona meninggalkan perkarangan rumah Pak Cik Salehon yakni ayahanda Faizal, gelanggang futsal jadi tumpuan. tapi aku tak main sebab lupa bawak kasut futsal. kerugian yang besar ni. tak lama di gelanggang, aku membawa Fairuz(adik pejal umur 4 taun lebih) pusing-pusing kawasan felda..dah macam aku pulak yg duk kat sini. lucu tengok si kecik ni..ada je telatah dia yang buat hatiku tercuit..

Selesai mandi, aku menuju ke masjid yang terletak kira-kira 300 meter dari rumah Pejal untuk tuntutan fardu maghrib. lawa masjid ni. biru je dalamannya..tenang je hati..(tenang sampai aku tertidur dalam masjid)..after isya' prayer n makan malam, warung di hujung kampung jadi tumpuan. sebab? malam tu Man Utd lawan Bolton..warung ni la jadi pusat belia berkumpul tengok bola..

aku tidur jam 3pagi..semuanya gara-gara membuat jadual tugasan PBS kali ni..tapi buat jadual xsampai 20 minit pun..banyak masa habis main game je..