Email Pertama

tiba-tiba tergerak hati untuk membuka email yahoo..folder demi folder dipunggah tanpa arah tujuan yang pasti..inbox, draft..penuh dengan notifikasi dari facebook..jari telunjuk terus memutar roda mini tetikus bahagian tengah mencari sesuatu yang lain..sehinggalah terhenti di sebuah folder..mataku terus tertumpu pada tajuk email yang aku terima 4 bulan yang lepas..aku tersenyum sendirian..

perkataan demi perkataan aku baca dengan teliti..bait-bait ayat dihadam untuk difahamkan..meskipun sudah berkali-kali membacanya, aku tetap mahu membacanya..bagi aku email itulah yang menjadi motivasi untuk aku terus mengubah peribadi diri, meningkatkan prestasi hati..aku terus membaca dan membaca..

hati perlu diisi dengan kasih dan cinta pada Pencipta, barulah pada manusia..ini apa yang dapat saya faham..insyaallah, dalam proses muhasabah diri, mengecapi tujuan hidup sebenar bergelar khalifah..pemimpin yang dapat mengawal orang bawahan adalah pemimpin yang dapat mengawal dirinya sendiri..semoga aku berjaya mencapai apa yang diinginkan..amin..

Life is an open secret..nak mula balik baca buku ni..dah lama tertangguh..sekarang baru ada masa..sis, buku ni sangat best..tq byk2 ye..saya sgt menghargainya..

sampai sini dulu boleh tak??nak main-main dengan anak-anak buah..Nufail makin bijak n nakal..naurah makin comel..sekali tengok macam Lisa Surihani pon ada si Naurah ni..mmuahh..(kat naurah la..bukan kat lisa)

0 comments: