Alhamdulillah..

Hoollaa..salam alaikum..hope sume sehat2 saje ye..ada yang xsehat?almaklumlah..musim2 banjir ni macam2 penyakit boleh berjangkit..apa2 pun,tabahkan hati,kuatkan diri ye..dugaan semua tu..

Jumaat yang dingin..(ha,start dah ayat2 poyo aku ni)..ayam jantan mula bersahut-sahutan,berbalas kokokkan..namun masih ada lagi insan yang setia bersama laman mayanya di waktu begini..bukanlah mencari calon menantu buat bonda di kampung, bukan jua mencari teman bergurau senda dan bertawa duka..sekadar mencoret sesuatu yang dirasa cuma..bukan kisah panglipur lara, juga Adiwira dan Tun Teja, tetapi kisah suka duka jiwa nan lara..

Pagi ini aku ditemani dengkuran yang pelbagai versi..ada yang panjangnya sekadar 2 harkat,ada juga mencecah 6 harkat..apa pun gayanya,aku bahagia..bersama ahli keluarga tercinta..diam tak diam,ahli keluargaku kini sudah mencecah 12 orang..tidak lama lagi,insyaallah muncul lagi entiti yang tidak diketahui jantan betinanya dalam keluarga kami..yup..akak sulungku sarat dengan muatan di bonet rahimnya..mudah-mudahan segalanya selamat..amin..

Rasa baru sahaja aku membonceng motorsikal c70 kebun milik ayahku ke sekolah..dengan sikatan kemas dan rapi, aku duduk di tengah di celah-celah mak dan abah..stokin panjang membaluti kaki kedua-duanya..kasut getah berselut bersama baju bertompok getah menjadi pakaian mereka setiap kali menghantar aku ke sekolah pada tahun 1998..namun segalanya masih segar di ingatan..

Kini aku sudah dewasa..sudah pandai berfacebook, berblogging..sudah mahir bertutur dan berceloteh..walaupun banyak autanya berbanding fakta, tapi aku tetap bangga..

huh..da ngantuk da..stop sini dulu..nitez....

02:53

0 comments: