Buah fikiran

Assalamualaikum...Alhamdulillah,masih lagi dibekalkan oksigen yang cukup untuk terus bernafas,menyambung nyawa dan meneruskan hidup di muka bumi ini..semua itu bukan percuma ye..taat setia pada Pencipta jadi bayarannya..ok la,xnak serabut-serabut kepala time cuti ni..cuma nak berkongsi beberapa buah fikiran yang sempat dipetik menjadi santapan kita bersama untuk malam yang dingin ini..

1. Sekarang ni tengah hangat mengenai krisis politik yang berlaku di Mesir@Egypt..tak nak kupas mengenai perihal politik, cuma berharap ada tindakan yang segera diambil oleh kerajaan bagi memastikan keselamatan rakyat Malaysia di sana terjamin..ada pelajar Malaysia yang dirogol, rumah yang dirompak dan dibakar..(sumber dari Facebook pelajar di sana)..Tapi ada sesuatu yang menarik perhatian saya..



Yupp..solat..meski negara huru-hara, protes dan darurat di sana, kewajipan tetap dilaksana..kita?kalau nak solat,kena cari masjid..last2 solat pun tinggal..aduhh..

2. Banjir..wah..betul ke ni? Gemas dah tenggelam ko tau??bekalan air kat rumah aku pun terputus disebabkan tanah runtuh di jalan besar yang turut merosakkan struktur paip pembekal utama..aduh..nasib2..mengangkat air la nampaknya nak basuh pinggan..tapi bersyukur sangat-sangat rumah xditenggelami air..tengok kat Segamat, Gemas..kesian depa..

3. Mentaliti zaman dulukala..ahaa..yang ni serius sikit..baiklah..kebanyakan daripada kita membeza-bezakan kursus dan jurusan yang diceburi dengan kebolehupayaan untuk memberi sesuatu yang bermanfaat pada agama..ni yang aku perjuangkan dari dulu..bukan apa,cuma kesian bila ada dengar-dengar mereka yang bukan daripada aliran agama mengatakan mereka didiskriminasi dan mereka menganggap tempat yang mereka belajar ini bukan untuk mereka..aduh..sampai macam tu sekali??sabar ye..kita usaha sama-sama membuktikan mereka itu salah..

dah..tu je..ada apa-apa amanat lagi??out

no 77 blok 14..2303

0 comments: